Podpora účastníků

Účastníci mohou získat finanční příspěvek nezbytný k plnění aktivit v rámci bronzové, stříbrné a zlaté úrovně DOFE.

Kdo může žádat o příspěvek z Fondu DOFE

Účastníci plnící bronzovou, stříbrnou nebo zlatou úroveň:

  • kteří jsou starší 18 let, mohou žádat samostatně;

  • za účastníky do 18 let podává žádost jejich zákonný zástupce;

  • bez ohledu na věk může žádost podat účastník prostřednictvím svého DOFE centra (případně DOFE online), žádost podává za účastníka vedoucí nebo koordinátor DOFE centra.

Na co může účastník žádat

Účastníci mohou žádat na aktivity související s programem DOFE, jako jsou rozvoj dovedností, pohyb, dobrovolnictví, expedice nebo rezidenční projekt.

Konkrétně může jít např. o:

  • kurzovné,

  • dopravu na místo aktivity nebo na expedici,

  • vybavení potřebné k plnění aktivit nebo na expedici,

  • ubytování v rámci aktivity nebo rezidenčního projektu,

  • stravu v rámci expedice a další.

Jak a kdy žádá účastník o příspěvek

Žádosti se podávají výhradně prostřednictvím online formuláře zde.

Žádosti přijímáme celoročně, do vyčerpání alokace Fondu DOFE pro daný kalendářní rok. Vyplácení podpory probíhá zpravidla 3x ročně. Termíny uzávěrek naleznete na stránce Fondu nebo níže: Hodnocení a schvalování příspěvku

Co musí žádost účastníka obsahovat

  • Popis aktivit plněných v rámci DOFE,

  • důvody žádosti, popis znevýhodnění,

  • konkrétní položky, na které potřebuje účastník přispět.

Výše podpory pro účastníka

  • Účastník bronzové úrovně může požádat o příspěvek do výše 10 000 Kč.

  • Účastník stříbrné úrovně může požádat o příspěvek do výše 10 000 Kč.

  • Účastník zlaté úrovně může požádat o příspěvek do výše 15 000 Kč.

Celkem tedy může jeden účastník získat podporu až 35 000 Kč během své cesty programem.

Hodnocení a schvalování příspěvku

Hodnocení formálních náležitostí a přijatelnosti provádí koordinátor/ka Fondu DOFE. V případě nesrovnalostí, lze podat žádost znova.

Věcné hodnocení žádosti provádí hodnotící komise a probíhá zpravidla 3x ročně, po každé uzávěrce.

Hodnotí se:

  • potřebnost – míra znevýhodnění,

  • přihlíží se k dosavadnímu plnění aktivit,

  • přihlíží se k případným předešlým žádostem účastníka.

O výsledku informujeme žadatele e-mailem nejpozději do 6 týdnů od uzávěrky.

Termíny uzávěrek

Termíny jsou pevné pro všechny školní roky.

Hodnotíme vždy žádosti podané do termínu uzávěrky včetně dne uzávěrky.

1. UZÁVĚRKA

Příjem žádostí do 1. 10. Výsledky hodnocení nejpozději do 12. 11.

2. UZÁVĚRKA

Příjem žádostí do 10. 1. Výsledky hodnocení nejpozději do 21. 2.

3. ‎UZÁVĚRKA

Příjem žádostí do 10. 4. Výsledky hodnocení nejpozději do 21. 5.

Kdo podepisuje darovací smlouvu

Účastník podepisuje darovací smlouvu sám v případě, že je plnoletý a žádal samostatně.

Za neplnoletého účastníka podepisuje smlouvu zákonný zástupce, popřípadě zástupce DOFE centra, pokud účastník žádal přes svoje centrum.

Kdy obdrží účastník peníze

Národní centrum vyplácí schválené příspěvky maximálně do 14 dnů ode dne obdržení řádně podepsané darovací smlouvy ze strany žadatele.

Výplata příspěvků probíhá po každé uzávěrce, tedy zpravidla 3x ročně.

Do kdy musí účastník příspěvek vyčerpat

  • Příspěvek pro účastníka lze čerpat nejdéle 6 měsíců od podpisu smlouvy.

  • Náklady jsou uznatelné už od data podání žádosti.

Účastník musí utratit obdržené peníze do 6 měsíců od data podpisu darovací smlouvy. Náklady však mohou být staršího data. Nejstarší doklad může být zpětně až k datu, kdy účastník vyplnil žádost o příspěvek.

Podrobné podmínky čerpání jsou uvedeny v darovací smlouvě.

Co když účastník nevyčerpal celou částku

V případě, že účastník nevyčerpal příspěvek v plné výši, je třeba se obrátit na koordinátora/ku Fondu DOFE. O nedočerpané části příspěvku (do 10 %) se může domluvit na využití pro další aktivity DOFE. Větší nedočerpanou část je nutné vrátit.

Pro vrácení nedočerpané části příspěvku je třeba kontaktovat koordinátora/ku Fondu DOFE.

Povinnosti účastníka po získání příspěvku

Účastník má povinnost po získání/vyčerpání podpory dodat závěrečnou zprávu s vyúčtováním. Více k vyúčtování najdete níže: Jak a kdy musí účastník poslat vyúčtování. Přijetím příspěvku se příjemce daru také zavazuje zajistit souhlas dotčených osob s publikováním fotografie/videa na webových stránkách a sociálních médiích Národního centra, Mezinárodní nadace programu DOFE a partnerů Fondu DOFE.

Jak a kdy musí účastník poslat vyúčtování

Nejpozději 1 měsíc po lhůtě pro čerpání příspěvku (7 měsíců od podpisu smlouvy) musí odevzdat závěrečnou zprávu, jejíž součástí je:

  • krátké resumé do 1 500 znaků,

  • soupiska nákladů s přiloženými skeny dokladů prokazujícími využití příspěvku,

  • 1 fotografie nebo 1 video z realizovaných aktivit.

Náklady musí vzniknout nejpozději v průběhu 6 měsíců od podpisu smlouvy, nejdříve k datu podání žádosti.

O nedočerpané části příspěvku zde: Co když účastník nevyčerpal celou částku.

Závěrečná zpráva se podává elektronicky skrze předepsaný formulář. Odkaz na formulář obdržíte emailem obratem po obdržení příspěvku. V případě, že nemůžete email dohledat, obraťte se na koordinátora/ku Fondu DOFE.

Součástí formuláře pro závěrečnou zprávu je tabulka vyúčtování, kterou si můžete připravit dopředu. Tuto naleznete ke stažení zde.

Časté dotazy

Může žádost podat sám účastník?

Žádost může podat sám účastník, pokud je plnoletý.

Do 18 let věku účastníka podává žádost za účastníka zákonný zástupce, nebo DOFE centrum.

Proč byla žádost účastníkovi okamžitě zamítnuta?

Žádost se automaticky zamítne v případě, že nebyly správně vyplněné údaje. V žádosti za účastníka je třeba vyplnit email, pod kterým je účastník veden v ORB. V případě uvedení jiného emailu se žádost nespáruje a automaticky se zamítne.

Nedaří-li se vám žádost podat, obraťte se na koordinátora/ku Fondu DOFE.

Co je potvrzení o vedení bankovního účtu?

Pro vyplnění žádosti účastníka je nutné přiložit potvrzení o vedení bankovního účtu. Je to pro ověření, že účet existuje, aby na něj mohla odejít případná podpora.

Nejedná se o výpis z účtu, ale o potvrzení o jeho existenci. Potvrzení je možné stáhnout v internetovém bankovnictví.

V případě žádosti vyplněné zákonným zástupcem může být uveden účet účastníka, nemusí se jednat o účet zákonného zástupce.

V případě žádosti účastníka vyplněné DOFE centrem je nutné, aby se jednalo o bankovní účet DOFE centra.

Má účastník nárok na podporu, pokud není znevýhodněný?

Pokud účastník nesplňuje žádný z důvodů znevýhodnění uvedených ve formuláři žádosti, je třeba zvolit kolonku "Jiné". V takovém případě je nutné níže ve formuláři vypsat důvody, proč o příspěvek žádá. Bez uvedení důvodu žádosti, nebude žádosti vyhověno.

Může účastník žádat příspěvek na účastnický poplatek?

V případě, že si účastník nemůže dovolit uhrazení účastnického poplatku, může mu být poplatek odpuštěn. O odpuštění poplatku je třeba zažádat Regionálního manažera. Účastnický poplatek nelze hradit z Fondu DOFE.

Kde najdu formulář pro vyúčtování?

Formulář pro podání závěrečné zprávy a vyúčtování obdrží žadatel emailem.

Jedná se odkaz na formulář, který je unikátní pro každou žádost. Nelze jej tedy najít na webových stránkách. Odkaz přijde žadateli do emailu automaticky okamžitě po odeslání příspěvku a poté znova měsíc před blížící se lhůtou pro podání závěrečné zprávy a vyúčtování.

Nemůžete-li email najít, zkontrolujte spam nebo se obraťte na koordinátora/ku Fondu DOFE.

Nenašli jste odpověď na vaši otázku?

V případě jakýchkoli dalších dotazů se obraťte na [email protected], popřípadě na tel: +420 773 778 395.

Pravidla a podmínky Fondu DOFE ke stažení:

Last updated

Was this helpful?